Kan je het aantal dienstjaren meenemen naar een ander bedrijf?

Stel je werkt 14 jaar voor bedrijf A. Je gaat dan naar bedrijf B. Kan je dan je dienstjaren van bedrijf A meenemen? Of kan dat alleen als je binnen een subdeel van bedrijf A gaat werken? Want het is tegenwoordig lastig om een vast contract te krijgen als je van het ene bedrijf naar het andere gaat. En in welke mate is het netjes om bij de voorwaardengesprek dit af te dwingen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ligt er aan, zelfde bedrijf b.v. overheid dan wel. anders is het iets om over te onderhandelen bij de (nieuwe) wergever
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Heb je hier een link over? Denk namelijk dat we het over ervaringsjaren hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
geen link, dit is puur eigen ervaring.
Dit gebeurd bij onderhandellen over het salaris en in welke schaal je met de nieuwe baan begint.
De werkgever bied en de werknemer vraagt.
Dit kan een reden zijn om de nieuwe baan niet te aanvaarden.
ronron1212
7 jaar geleden
Dan heb je het over ervaringsjaren niet over dienstjaren.
tinus1969
7 jaar geleden
Bij de overheid neem je je dienstjaren automatisch mee. Vaak wissel je ook formeel niet van werkgever (dan ben je bv in algemene dienst van het rijk). Wie de details wil weten, moet maar eens googelen op ARAR.
ronron1212
7 jaar geleden
Bij de overheid maar als je gewoon van bedrijf wisselt is dat toch iets anders
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus eigenlijk puur onderhandelbaar? Staat er iets van in de wet vastgelegd?