Heb ik recht op een transitievergoeding?

In maart 2016 boventallig verklaard. Heb een werk naar werktraject afgesproken. Een jaar lang salaris ontvangen. Eind maart 2017 definitief ontslag. Heb ik nog ergens recht op?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ligt o.a. aan je werkverleden.
Hoe lang heb je er gewerkt en wat voor contract is ook belangrijk denk ik.
Lees de kleine lettertjes en misschien handig om bij het Juridisch Loket te informeren?
paulus811
7 jaar geleden
En er is iets afgesproken kennelijk, lijkt me wel handig om die afspraken nog eens goed door te nemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Arjan12345, Dit hangt af van wat er tussen u en de werkgever is afgesproken. Dit is vastgesteld in de vaststellingsovereenkomst (of in een sociaal plan). Indien u de vaststellingsovereenkomst nog niet ondertekend heeft, raad ik u aan deze door een jurist te laten controleren. Met vriendelijke groet,
Latoya
Juristen Arbeidsrecht Nederland
ronron1212
7 jaar geleden
Je hebt pas recht als als je ten minste 2 jaar in dienst zijn geweest;
de arbeidsovereenkomst op initiatief van de werkgever is beëindigd.

Antwoorden (1)

Dat kan, als het ontslag via het UWV, de kantonrechter of bij een jaarcontract dat afloopt (als je minimaal 2 jaar hebt gewerkt). Als het ontslag onderling is geregeld met jou en de werkgever, dan heb je hier geen recht op.
Het kan zijn dat de transitievergoeding wordt/is gebruikt om je weer aan het werk te helpen. Omdat je dit nu een jaar hebt gedaan, heb je mogelijk al de transitievergoeding opgemaakt.