kan mij overwerk verplicht worden op oudjaarsdag zaterdag 31 december?

Ik werk 27-12 tot en met 30-12 al vanaf 1430 tot 2300.
Ze willen mij verplichten om 31-12 6:30 te komen tellen.
Kan dit zomaar. Ivm overhuizen vader op 3 januari had ik al andere planning op 31e

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is zo niet te zeggen, ligt aan je contract.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ligt inderdaad aan je contract en je leeftijd (vooral als je nog minderjarig bent).
tinus1969
7 jaar geleden
Hmm, ik vraag me af of je zo wel aan je wettelijke rusttijden komt. Van 2300 tot 630 uur is maar 7,5 uur, volgens mij heb je recht op 11 uur.

Antwoorden (1)

In de meeste gevallen kan dat, ja.

Maar er kunnen beperkende regels zijn op basis van je leeftijd of in je contract.

Werkweigering, al dan niet terecht, werkt erg verstorend in de arbeidsrelatie.

Bedenk daarom van tevoren altijd goed of je dit wel op de spits wil drijven.
Ga er vanuit dat de werkgever je niet voor niets op dit tijdstip aan het werk wil hebben. Het is niet om jou te pesten.

Komt het écht niet uit, ga dan op een vriendelijke wijze in overleg en probeer samen een oplossing te verzinnen.