Wat gebeurt er met mijn opgebouwde uren na ontslag?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik werk momenteel via een uitzendbureau maar heb ander werk gevonden. Ik heb ruim 100 uren opgebouwd en wil graag weten of ik dit nog uitbetaald krijg of dat ik die kwijt ben.

Toegevoegd na 4 minuten:
En hoe dit belast wordt. Ik neem aan dat ik hier meer belasting over moet betalen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jc54
7 jaar geleden
Wat voor uren? Vakantie-uren, overuren, tij-voor-tijd-uren?
In principe moeten alle uren uitbetaald worden.

Antwoorden (1)

Uren die zijn opgebouwd maar niet zijn opgenomen, moeten worden uitbetaald. Of het nu overwerkuren of vakantieuren zijn. Ook de vakantietoeslag moet worden uitbetaald.

Uiteraard wordt ook loonheffing ingehouden bij de uitbetaling. Niet "extra" al lijkt dat wel zo. De reden is dat de loonheffingskorting al verrekend is bij de uitbetalingen van het "gewone" salaris. Op elke euro extra wordt dus belasting ingehouden.

Als je begin volgend jaar aangifte doet voor de inkomstenbelasting wordt alles opnieuw uitgerekend zodat je niet te veel of te weinig belasting betaalt.
Computoon