Hoe noem je iemand die lasershows maakt en bedient?

In mijn CV wil ik graag mijn werk bij een lasershow-verhuur bedrijf zetten, maar hoe noem je zo iemand?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Ik kan vreemd genoeg geen Nederlandse link vinden, maar in de tijd dat ik in Spanje woonde, noemden we zo iemand een lichtjockey (vgl. Discjockey). Iemand dus die achter de knoppen zit om te zorgen dat niet het geluid maar het licht goed loopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah, toch eentje gevonden : onder de afkorting LJ of ook wel "lichtbediener". Lightjockey of lichtjockey klinkt natuurlijk wel spectaculairder ;-)

Ook in de buurt kom light operator, maar dat is meer in de film- en theaterwereld, en beduidend minder creatief / zelfstandig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Het gaat hier niet over een lichtshow maar specifiek over een lasershow.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nederlands is een creatieve taal ; maak er laserjockey van ;-)
Hij WERKT bij een bedrijf dat ze produceert, en is daarmee dus vrijwel zeker niet de producer .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En de jongens die we lightjockeys noemden, verzorgden wel degelijk de - dagelijkse - lasershow ;-)
SimonV
7 jaar geleden
Gek, toen ik antwoord gaf vond ik allemaal voorbeelden van mensen die lasershows gaven en zich "lasershow producers" noemden. Laserjockey is zo gek nog niet, die bestaat echt!
Laser(show)producent klinkt indrukwekkender, maar denkt de lading inderdaad niet helemaal waarschijnlijk.
Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je ;-) Maar je had je eigen antwoord toch niet weg hoeven halen ???
SimonV
7 jaar geleden
Als ik aan m'n eigen antwoord ga twijfelen, haal ik het weg. "Hij WERKT bij een bedrijf dat ze produceert, en is daarmee dus vrijwel zeker niet de producer": hier moet ik je helaas gelijk in geven... ;-)