Wel als je dat in een vorige baan ook deed. Anders niet. Zelfs op zondag werken niet.

Je moet echter voor jezelf afwegen of het zinvol is om een baan te weigeren in een tijd dat het moeilijk is om een baan te vinden. UWV zal het begrijpelijk vinden als je deze baan niet aanneemt omdat je bijvoorbeeld een gezin hebt.

UWV kan ook bemiddelen in een baan onder jouw niveau. Deze baan ben je wel verplicht te accepteren indien de werktijden 'normaal' zijn lees: zoals je gewend bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat je het eerste half jaar niet onder je niveau hoeft te accepteren, en ook die nachtdiensten niet denk ik. Daarna moet je alle passende arbeid aannemen, ook onder je niveau. Antwoord op mijn vraag wat evrstaan werd onder passende arbeid was trouwens :"Alles behalve prostitutie"
anneliez