Als je in verzorgingstehuizen lessen wil geven aan ouderen, hoe moet je dan die verzorgingstehuizen benaderen ?

Via email/folder en wat zou je dan in de mail het beste kunnen zeggen/vragen ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Is het niet handiger via email met uitleg +folder, wat ik zou kunnen betekenen en wat dus de mogelijkheden zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

gewoon bellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verzorgings tehuizen opbellen om een afspraak te maken met de directie.
tijdens dat gesprek leg je uit wat je bedoelingen zijn en hoe je het wil gaan doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
je moet ze er van overtuigen wat je wil gaan doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou langs gaan, dan hebben ze een indruk van je, en dan kun je daar eventueel nog een afspraak maken over hoe en wat.

Toegevoegd na 54 seconden:
en als je dan langs gaat ervan overtuigen dat je het kan, en er zeker van zijn. doe anders een klein voorbeeldje bij hun.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een afspraak maken met de directie. En dan tijdens een persoonlijk gesprek alles uitleggen. En indien je een laptop meeneemt kan je misschien een mooie powerpoint presentatie geven. Komt wel professioneel over.
Zomaar iets opsturen heeft geen zin. Je moet ze persoonlijk overtuigen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een folder of mail sturen is niet de juiste weg; instellingen krijgen zoveel folders en mails met allerlei aanbiedingen. Als je op wil vallen is persoonlijk contact de beste optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zijn er stichtingen die dit begeleiden. Denk aan Stichting Welzijn Oudere of zo iets. Vind je wel op internet. Via zo'n stichting kun je ook bejaardenhuizen benaderen.
Ik werk ook via zo'n stichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ook na je toevoeging zeg ik: het is niet handiger, die e-mail en ook niet die folder.

Onderzoek heeft aangetoond dat voor de meeste bedrijven het beantwoorden van zakelijke e-mail nog steeds niet soepel verloopt.
Die wordt niet als normale post behandeld.
Een E-mail is veel te gemakkelijke te negeren.

Folders krijgen ze al zo veel, daar zal die van jou ook niet genoeg opvallen.

Bovendien: je wilt gaan werken met die ouderen, waar het tehuis verantwoordelijk voor is.
Dan is het niet alleen de vraag: Wat heb je te bieden en is daar behoefte aan?
Kunnen en willen wij daarvoor betalen?
Maar vooral ook zullen ze jou toch willen zien.
Dan kun je beter meteen een afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je les wilt geven aan ouderen ga dan naar buurtcentra of zo. In verzorgingshuizen wordt zelden extra betaalt voor les. Zij hebben zelf activiteitenbegeleiding in huis om dingen met ouderen te doen. Ze zullen dus geen geld over hebben voor jouw diensten.
Een welzijnsinstelling voor ouderen, die zich richt op ouderen die nog zelfstandig wonen, zal je meer kans op een opdracht opleveren.

Een welzijnsinstelling zou je prima kunnen proberen te interesseren met een folder en dan natuurlijk wel nabellen hé. Want alleen een folder brengt geen resultaat. Probeer mensen te interesseren met proeflessen, een voordeelkaart of geef de organiserende instelling een percentage van je opbrengsten. Veel succes