Moet je op de broodafdeling alle broodsoorten uit je hoofd kennen?

Over 4 weken zal ik starten op de broodafdeling, maar moet je dan alle broden uit je hoofd leren? En wat doe je voornamelijk nog meer? Ik moet ook een soort toets maken, maar wat kan ik daarvan verwachten? [Albert Heijn]

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Je hoeft niet alle soorten te kennen, en je werkzaamheden zullen bestaan aan aanvullen van brood en afbakken van croissantjes e.d. denk ik
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, je zal niet meteen alle broodsoorten uit je hoofd te hoeven kennen. Dat soort kennis doe je, naarmate je er langer werkt, vanzelf op. Uiteraard moet je een professionele instelling hebben en bereid zijn nieuwe dingen te leren.

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Bakkerijmedewerker vind je nog de volgende -naar mijn mening handige- informatie:

"Beroepsprofiel bakkerijmedewerker

Een bakkerijmedewerker werkt in een bakkerij of supermarkt en is verantwoordelijk voor de productie en of verkoop van brood en banket producten.

De bakkerijmedewerker assisteert in het maken van de verschillende producten die in de bakkerij worden gemaakt. Dit kunnen allerlei producten zijn zoals: broden, koeken, taart, bonbons of gebak. Welke producten er gemaakt worden hangt af van het type bakkerij.

Doorgaands zijn er grofweg twee type bakkerijen te onderscheiden, de broodbakkerij en de banketbakkerij. Daarnaast zijn er nog de bakkerijen die zowel brood als banket voeren. Naast het fabriceren van de producten kan een bakkerijmedewerker ook assisteren bij de verkoop van deze producten. Dit komt vaak voor in supermarkten. De verschillende producten worden hier eerst gebakken en vervolgens verkocht achter de balie door dezelfde medewerkers.

De bakkerijmedewerker assisteert in het productieproces. Dit betekend dat de bakkerijmedewerker opdracht krijgt om volgens een bepaald receptuur bakkerij producten te maken. Dit productieproces is bij grote bakkerijen dikwijls geautomatiseerd en dan heeft de bakkerijmedewerker meer een controlefunctie. De bakkerijmedewerker moet dan goed in de gaten houden of het bakproces juist en volgens schema verloopt. Bij kleinere ambachtelijke bakkerijen doet de bakkerijmedewerker vaak meer zelf.",

en

"Persoonstypen bakkerijmedewerker

De persoonstypes die het beste bij een bakkerijmedewerker passen zijn de succesvolle werker en de perfectionist.

Omdat de bakkerijmedewerker elke dag volgens een vast recept brood en of banket producten dient te maken moet er een zekere mate van perfectionisme aanwezig zijn bij de bakkerijmedewerker. De bakkerijmedewerker dient erg gedisciplineerd te werk te gaan en moet een goed oog voor detail hebben. Werken in een bakkerij kan zwaar zijn. Vaak dient er in een rap tempo gewerkt te worden om alles in goede banen te leiden. Dit zorgt ervoor dat een bakkerijmedewerker ook energiek en gedreven moet zijn. Eigenschappen die passen bij een succesvolle werker.".
Antoni
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Mijn excuus voor de vele taal- en schrijffouten in de tekst van die website. Die heb ik er niet uit gehaald voor ik mijn antwoord plaatste. Desondanks is de tekst toch te begrijpen, neem ik aan.