Hoe werkt ziekmelden bij Post NL?

Ik heb sinds kort een vakantiebaantje bij Post NL voor 6 weken. Nou is mijn vraag hoe het werk als je ziek bent, regelen hun dan vervanging voor je of zou (bijvoorbeeld) mijn moeder ook voor mij mogen lopen als vervanging?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
18.4K
Amadea
7 jaar geleden
Staat dat niet in je arbeidscontract?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb er helaas niks over kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat hangt er vanaf: ben je in dienst, of heb je een overeenkomst van opdracht? In het eerste geval ben je verzekerd voor ziekte en moeten zij dat regelen, in het tweede geval moet jij dienst x (in dit geval het bezorgen post en/of pakketten) leveren. Hoe je dat doet is jouw zaak. Je hebt dan ook geen verplichting tot persoonlijke arbeid, en moet c.q. mag de dienst uitbesteden in geval van bijvoorbeeld ziekte. Geen idee hoe PostNL dat doet, bij krantenwijken is er vaak geen sprake van een dienstverband en krijg je dus niet per uur betaald maar een vorm van stukloon. Volgens mij heeft PostNL zowel mensen in dienst als freelancers, dus het hangt echt van jouw specifieke overeenkomst af.

Het beste antwoord

Ik heb het nagevraagd bij een PostNl postbode.
Wanneer je ziek bent dan geef je dit direct door aan je leidinggevende.
Zo staat dat ook in je contract. Je mag nooit iemand anders de post laten bezorgen.

Toegevoegd na 6 minuten:
In je brief over de indiensttreding staat dat je een brochure " regels bij ziekte" hebt gekregen.
In dit document staat :
" meldt je telefonisch ziek bij je leidinggevende. Bel zelf !
Als binnen je bedrijfsonderdeel een andere manier van ziekmelden is afgesproken, volg dat dan op .
bel zo snel mogelijk, maar in elk geval voordat je moet beginnen met werk. "