Wat wordt er bedoelt met een eenduidig, objectief en transparant bedrijfsbeleid?

Toegevoegd na 42 seconden:
Voor mijn stage moet ik een eenduidig, objectief en transparant bedrijfsbeleid maken, maar wat betekend dit eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.7K
Ritsuka
7 jaar geleden
vraag je stagebegeleider
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet het, maar ik ben hier helaas niet voor niks :)

Antwoorden (1)

Eenduidig is dat procedures en regels gelijk zijn voor alle partijen binnen, maar ook buiten de organisatie. Bij een eenduidig bedrijfsbeleid is er geen ruimte voor uitzondering, al zal dat in de praktijk lastig zijn om te handhaven.

Objectief is dat het beleid gebaseerd is op feiten en besluiten niet op basis van gevoel worden genomen, ook dat wordt lastig als je daar teveel aan vast wilt houden. Niet alles laat zich vangen in feiten en zichtbare situaties.

Transparant is dat het beleid voor iedereen zichtbaar en helder is. Bij bijvoorbeeld een salarisverhoging of bonus voor het personeel is voor iedereen duidelijk hoe dat tot stand komt.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heeft u toevallig gebruik gemaakt van bronnen?
paulus811
7 jaar geleden
Nee, behalve dan mijn blote hoofd.
paulus811
7 jaar geleden
Voeg gerust een reactie toe als iets onduidelijk is of als je voorbeelden wilt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Het kan dus niet gezien worden als een geheel, maar met de woorden los omschreven?
paulus811
7 jaar geleden
Klopt, een bedrijfsvoering kan best eenduidig en objectief zijn, maar is daarmee niet vanzelfsprekend ook transparant. Als wij samen een bedrijf runnen en afspreken hoe we de salarissen verhogen voor het gehele personeel obv meetbare kenmerken (prestaties, potentie, behaalde doelen), is dat objectief en eenduidig. Maar als we niet vertellen aan het personeel hoe we hun nieuwe salaris hebben berekend, zijn we niet transparant.