Wat is Assistent Uitvoerder Burger en Utiliteitsbouw?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Een assistent uitvoerder valt onder de uitvoerder op een bouwplaats. Een assistent uitvoerder is dan ook de rechterhand van de uitvoerder. Wanneer een bouwlocatie groot is kan de uitvoerder wel de hulp gebruiken van een assistent uitvoerder. Vaak is de assistent uitvoerder nog in opleiding om uiteindelijk zelf uitvoerder te worden. Een assistent uitvoerder is dus eigenlijk precies het zelfde als een uitvoerder. Het enigste verschil is dat de assistent nog onder toezicht staan van de uitvoerder. De assistent uitvoerder zal dus in op dracht van de uitvoerder opdrachten uitvoeren. Soms krijgt de assistent uitvoerder zelf ook de verantwoordelijkheid over een kleiner bouwproject. Hier zal hij dus zelf het personeel en onderaannemers moeten aansturen. Wat wordt er verwacht van een assistent uitvoerder: Voor dit werk moet je een goede (praktische) vakman zijn. Je moet vooral leidinggevende capaciteiten hebben, overzicht kunnen houden, goed met medewerkers kunnen omgaan, problemen inzien, flexibel zijn en je mondeling goed kunnen uitdrukken.
http://www.mijnzzp.nl/Beroep/713-Assistent-uitvoerder/Informatie

Antwoorden (1)

Dat is de persoon die de spil is van een bouwproject. Hij geeft leiding aan het personeel, bespreekt werkopdrachten met (onder)aannemers en houdt toezicht op het werk. Hij let op de kwaliteit van materialen en het geleverde werk. Hij krijgt de opdrachten zelf van de uitvoerder, maar de uitvoering ervan is zijn verantwoordelijkheid. Ook is hij verantwoordelijk voor de veiligheid van de werkers op de bouwplaats. De assistent uitvoerder burger en utiliteitsbouw werkt bij een aannemersbedrijf of timmerbedrijf als leidinggevende.

[Overal waar hij en hem staat kan ook zij en haar bedoeld worden, maar in de bouwwereld werken nou eenmaal hoofdzakelijk mannen].
Amadea