Welke studierichting is in deze tijd aan te bevelen?

Waar is behoefte aan en waar kun je mee op de arbeidsmarkt aankomen?

Toegevoegd na 40 seconden:
Ik vraag dit voor mijn zoon die het even niet weet en toch graag wil studeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

je zoon kan veel beter, als hij het nog niet weet, eerst een jaar werken. Verkeurde keus is zooo jammer. De motivatie verbleekt, dus werken, reizen , dan kiezen.

groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

In de zorg natuurlijk,denk aan de vergrijzing die er aan komt

Ook goede leraren op school kunnen ze goed gebruiken op dit moment
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga wat studeren in de wetgeving. Zodra je de Nederlandse wet goed kent, ben je zeker van een goede toekomst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
International buisiness and management, daar zit behoorlijk wat toekomst in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk liever naar wat hij kan en leuk vindt. Een baan moet je ruim 40 jaar volhouden, dus dan iets kiezen omdat het een kans op een baan oplevert is wel iets waar je langer over na moet denken. En wat nu misschien veel gevraagd is, is over 10 jaar misschien niet eens meer een baan in te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor het leren van vreemde talen gaan, indien hij daar tenminste aanleg voor heeft.

Als hij na de studie geen werk in Nederland kan vinden, kan hij het wellicht elders wel vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het onderwijs, met name in de exacte vakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets met voeding en gewicht zal voorlopig nog wel actueel zijn, mits zijn interesse daar naar uit gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accountancy,
Maar ook economie en bedrijfs economie zijn studie's waarmee je goed terecht kan op de arbeidsmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Commerciële Economie of Bedrijfskunde dat is absoluut baan garantie. En met Commerciele Economie afstuderen op E-Commerce. Internet is niet meer weg te denken.

Toegevoegd na 58 seconden:
En met deze diploma's ben je breed inzetbaar en dat is met deze huidige economie veel slimmer dan je specialiseren.

Toegevoegd na 1 dag:
Of richt je op talen want er komen steeds meer Buitenlandse bedrijven naar Nederland. Engels, Frans, Spaans en straks ook Chinees. Als je dat beheerst zit je gebakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste zekerheid op een job lijkt mij om te kiezen voor iets wat je graag doet. Wie zijn of haar job met enthousiasme doet, vindt vroeg of laat wel werk.

Om toch een antwoord te geven op je vraag: in 2009 gingen er helaas in alle sectoren jobs verloren, met uitzondering van deze vier...
- Publieke dienstverlening
- Onderwijs
- Landbouw
- Gezondheidszorg

Hou er ook rekening mee dat jobs die vandaag bestaan er over een tiental jaren niet meer zijn. Daarnaast worden er ook meer nieuwe functies gecreëerd. Voor een lijst met jobs voor de toekomst, klik op de bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurkunde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Econometrie. Econometristen zijn zeldzaam en veelgevraagd. Als dat te moeilijk is: toegepaste wiskunde of HBO (bedrijfs-)wiskunde.
Zijn wel allemaal exacte studies, weinig/geen aandacht voor de zachte kant, daar moet je zoon wel tegen kunnen.