Per definitie zeg ik ja. Als het gaat om creativiteit, gaat het ook om het voeden met voldoende informatie om op een originele wijze te combineren. Helaas is zelfs dit proces een vorm van Logic. Immers men zegt al de originele gedachte bestaat niet. Dus ik denk dat alles is te automatiseren en de enige reden waarom het niet zo ver wordt doorgevoerd is de mens en zijn aanpassingsvermogen en behoefte om te communiceren met elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

In eerste instantie nee, behalve als je automatiseren gaat automatiseren. Maar misschien dat dat in de verre toekomst wel kan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, mijn werk bestaat voornamelijk uit het bedenken en uitwerken van ideeen. Creativiteit is gelukkig nog niet te automatiseren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als dat kan... graag! Zeker met dit weer.... zucht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, dit aangezien een computer geen antwoord kan geven op de vragen van de klant.

want ik ben acquisiteur
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de meeste mensen waarvan het werk geautomatiseerd kan worden niet op dit tijdstip op goeievraag.nl zitten. Veel massa productie waar nu nog mensen bij een pers of robot staan kan geautomatiseerd worden. Zeg maar het "kantoorwerk" is voornamelijk mensen werk en kan dus niet door een robot of machine vervangen worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben Gusto-coach, en dat laat zich gelukkig niet automatiseren, want ik doe mijn werk met veel plezier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben ontwerper en dat is een creatief beroep. Computers zijn in de verste verte niet geschikt om creatief te zijn. Wel is het zo dat de computer meer en meer belangrijk wordt. Veel berekening worden door de pc gedaan en na een eerste schets op papier gaan we bijna altijd gelijk de computer in.

Geautomatiseerd dus niet, maar wel flink door geholpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het brood op de plank hier wordt verdiend met (het optimaliseren van) communicatie.

Van het schrijven van leesbare algemene voorwaarden tot het in de markt zetten van nieuwe producten. Van het ontwerpen van reclamefolders tot het volledig verzorgen van direct mailings. Van het bedenken van slogans en het schrijven van advertenties tot het (mede) vormgeven van hele campagnes. Van het trainen van helpdeskmedewerkers tot het opstellen van codes of conduct.

Met een beetje geluk wordt dergelijke arbeid voorlopig nog niet "weggeautomatiseerd". Lijkt me tamelijk lastig overigens maar niets is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel veel manueel werk kan nog geautomatiseerd . Gelukkig wegen de baten niet op tegen de kosten of we zaten met 30 % meer werklozen. Beter is je proces te vereenvoudigen en de overbodige stappen te elimineren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou wel de grap van de eeuw zijn als ik door automatisering mezelf als werkgever overbodig maak...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, leiding geven / management kan niet geautomatiseerd worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee gelukkig niet...ik werk in de gehandicaptenzorg....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk wel uiteindelijk, maar als automatiseerder, bepaal ik gelukkig enigszins wat er geautomatiseerd wordt. Ik doe de controle en het creatieve proces, maar ook de wederopbouw als het automatische proces kapot gaat of als er problemen voorkomen die niet 'automatisch' kunnen worden opgelost.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, want ik ben helpdeskmedewerker, dat zou betekenen dat mensen daadwerkelijk de handleiding moeten gaan lezen, iets wat mij schier onmogelijk lijkt.