Wat is de term acties die de politie gebruikt?

Er is mij telefonisch verteld dat er 70 acties lopen naar een bepaald persoon. Nu kan niemand meer mijn verhaal bevestigen. Geen andere agent. Zelfs de mevrouw die ik gesproken heb is spoorloos. (Gelukkig heb ik het gesprek opgenomen).

Ik heb het idee dat ik te veel informatie heb gekregen van die agent die ik gebeld heb.

Wat wordt er bedoelt met de term acties?
Zijn dit aanhoudingen?
Een kapot achterlicht?
Een boete?
Een aangifte?
Of is de politie dan bezig met onderzoeken waar ik als burger eigenlijk niets van mocht weten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Wat is jouw functie dan, met welk doel heb jij de politie gebeld?

Antwoorden (1)

Als ze dat zo zouden zeggen .... dan zou ik acties verstaan als 'onderzoeken' of 'lopende zaken'. Klachten.

Als je het gevoel hebt dat je als burger dat niet mocht weten, dan denk ik dat het wel kan. Is het niet zo dat een onderzoek moet stilgehouden worden? Zeker bepaalde dossiers zijn niet openbaar van aard.
Als iedereen alle onderzoeken mee zou kunnen volgen, dan hebben de daders altijd wel een infobron om zelf alles ruim op voorhand te weten en te verdwijnen.