Wie weet dit? Ik heb een baan met een opzegtermijn van 2maanden en 60 vrije dagen. Mag ik na opzegtermijn elders werken?

De 60 vrije dagen wil ik dan nog in dienst blijven bij huidige baas.Mag je 2 banen tegelijk hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.8K

Het beste antwoord

Mijn man zat in dezelfde stuatie. Bij zijn nieuwe baas wilden ze het liefst dat hij zo snel mogelijk kon beginnen en hij heeft toen zijn openstaande vakantie uren ( 2 maanden) gecompenseerd met zijn opzegtermijn ( 2 maanden) Hij kreeg dus nu zijn vakantiegeld als zijnde salaris voor die 2 maanden. Elke maand had hij zo ged. die 2 maanden een salaris bij zijn ex-baas en een salaris bij zijn nieuwe baas, want hij begon hier direct. We moesten nu wel bijbetalen bij de belastingdienst i.p.v. dat we terugkregen. Maar als je vakantiegeld laat uitbetalen is er ook een groot deel voor de belasting. Is dus lood om oud ijzer in feite.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat meer betalen aan de belastingdienst, wordt meestal weer rechtgetrokken als je jaarlijkse aangifte doet. De hogere inkomsten worden dan niet per maand bekeken maar over het jaar genomen. Dat vergeten veel mensen en daarom ontvangen ze dat "teveel" betaalde niet terug,
amc
13 jaar geleden
Wij doen jaarlijkse aangifte, was toch teveel geworden met die extra 2 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze lijkt het meeste op mijn situatie dus vandaar de beste. Allemaal duidelijke antwoorden.
Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat je hooguit ze nog uitbetaald krijgt, of ze compenseert met de 2 maanden opzegtermijn zodat je direct weg kan.

Maar 2 banen tegelijk hebben zoals je beschrijft, lijkt me eerder moeilijk doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten, je mag zelfs voor je opzegtermijn elders werken. Het is legaal om meerdere banen te hebben, hou er alleen rekening mee dat je mogelijk wat minder geld terugkrijgt van de belastingdienst bij het maken van je jaaropgave.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog vrije dagen hebt staan en je zegt je baan op, dan worden normaliter die vrije dagen uitbetaald. Je kunt dan natuurlijk aansluitend weer bij een andere baas gaan werken.

Sowieso mag je wel zes banen naast elkaar hebben, zolang clausules in je diverse contracten dat niet verbieden en je er de tijd voor hebt en het logistiek kunt bolwerken. Dat is dus geen beletsel.

Je kunt NIET nog 60 dagen 'vrij nemen' terwijl je officieel nog in loondienst bent en intussen werken, om het simpele feit dat je niet tegelijk kunt werken en vrij zijn. Als je al elders werkt, worden die vrije dagen en vakantiegeld die je nog tegoed hebt dus gewoon uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag gewoon meerdere werkgevers hebben mits je huidige werkgever dat toe staat? In sommige gevallen staat er in je contract dat je geen andere betaalde werkzaamheden mag verrichten. Of bv niet in dezelfde branche.
Ook kan het zijn dat je bv te maken krijgt met een concurentiebeding. Dat moet je eerst even nakijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt bedrijven die het niet goed vinden dat je er een 2de baan bij hebt zonder dat je dat bij het bedrijf aangevraagd hebt. Schijnt met verzekering te maken te hebben. wat gebeurt er als je bij je nieuwe bedrijf een ongeval krijgt?(niet te hopen natuurlijk)
anneliez
13 jaar geleden
Ja dat mag. Je kunt best terwijl je nog in je opzegtermijn van je oude baan zit en daar vakantie hebt, vast in de nieuwe baan beginnen. Levert je over die 2 maanden een dubbel salaris op en dat is heel leuk later op je bankafschrift :)