Nee, in principe kan je brutoloon nooit lager worden, tenzij je een nettoloon afspraak of een bruto prestatietoeslag hebt. Een prestatietoeslag kan natuurlijk altijd meer of minder worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beste,

Het loon dat je verdient als arbeider wordt geindexeerd
loon wordt altijd uitgedrukt in brutoloon, na afhouding van
RSZ en de voorheffing = nettoloon dat je krijgt van de werkgever (het belastbaar inkomen is verschillend in België ten op zichte van Nederland)

Het brutoloon mag nooit lager zijn dan de wettelijk voor-
ziene index, bij een overschrijding van de spilindex, wordt dit ook aangepast aan de lonen.

In de maand mei zullen we allemaal kunnen genieten van een jobkorting (in België), dwz er wordt iets minder voor- heffing ingehouden zodat het nettoloon hoger ligt deze kan variëren van 50 tot max 100 euro !

Voor meer info verwijs ik naar de linken !

Mvg,

Karel8158