wat heb ik aan een niet afgeronde HBO getuigenschrift?

Ik zit in het laatste jaar en heb net vele motivatiegebrek. Nu vraag ik mij af wat het mogelijke getuigenschrift wat je meekrijgt in de praktijk kan betekenen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet veel goeds. Het is een schriftelijk bewijs dat je niet de motivatie hebt gehad om iets belangrijks af te ronden. Dat zal een mogelijke werkgever niet gunstig stemmen. Dus als ik een advies mag toevoegen: afmaken je opleiding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met zo’n getuigschrift kan je bij een sollicitatie je potentiële werkgever laten zien wat je hebt bereikt. Ook niet-afgeronde opleidingen horen daarbij. Als je geen getuigschrift kan laten zien, lijkt het misschien alsof er een "gat" in je curriculum vitae zit: dat is dus niet het geval.

Overigens is het verstandiger om (toch) je opleiding af te maken, vooral omdat je je laatste jaar al hebt bereikt: je stopt dus niet midden in je opleiding. Met een (wel) afgeronde opleiding maak je (natuurlijk) een betere indruk dan met een afgebroken opleiding.
Antoni