hoe zit het met reiskostenvergoeding als je via het uwv een cursus gaat volgen?

wil wel meedoen aan scholingsproject maar elke dag 200 kilometer met de auto kost me een hoop geld..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

Ik heb destijds van uit de randstad in Groningen geprobeerd een bedrijf op te zetten en was daar wekelijks 4 dagen mee bezig ter plaatse.
Bed en onderdak had ik zelf geregeld bij vrienden [dit duurde overigens een paar maanden...] maar voor de reiskosten kreeg ik benzinegeld per km van mijn bijna ex-werkgever.

Het is in principe altijd helemaal afhankelijk waar je mee bezig bent en van wie dit uitgaat.

Antwoord

Het UWV vergoedt als de heenreis 15 km of meer bedraagt. De reiskostenvergoeding is €0,19 per km. [zie link]

http://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/regeling-reiskostenvergoeding-algemeen/

Toegevoegd na 31 minuten:
@Computoon zegt in de reacties terecht dat de reiskostenvergoeding alleen geldt voor het verschijnen op afspraak bij het UWV.

HERSTEL

Antwoord

Het UWV vergoedt geen reiskosten vergoeding. Staat althans niet in zo in de link. Verstandig is om contact op te nemen met je contactpersoon bij het UWV en het probleem voorleggen.
>>> Ja , je wilt graag die opleiding doen, maar je hebt geen vervoer/benzine. Wellicht dat je met de trein moet/mag gaan, maar het is natuurlijk niet onmogelijk te denken dat er een regeling valt te treffen.

Vraag het gewoon, dat is het beste wat je kunt doen. Succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Die regel geldt als je naar het kantoor van het UWV moet komen.