Mag je als Wajonger in een andere stad werken?

Bijvoorbeeld je woont in Gelderland en werkt in Den Haag en vervoer met de trein ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Je hebt wajong en je mag dus daarnaast werken van het uwv dan mag je werken waar je kunt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, er is geen afstand bepaald tussen werk en wonen voor Wajongers.
Mogelijk heb je wel recht op reiskostenvergoeding, als ik het goed heb moet je werkgever dat aanvragen..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En daar werken en tussen door logeren ?

Antwoorden (1)

Dat mag. Tenzij lang reizen zo slecht voor je gezondheid zou zijn dat je het risico loopt om daarmee meer arbeidsongeschikt te raken dan je al bent. Dat zal vast het geval niet zijn, maar áls dat zo is, dan zou de verzekeringsarts dit moeten hebben aangegeven in je functionele mogelijkhedenlijst.

Mocht je niet in staat zijn om met de trein te reizen of mocht dit erg lastig zijn (als je bijvoorbeeld rolstoelafhankelijk bent dan kún je vaak wel met de trein reizen, maar doordat je minimaal drie uur vantevoren de assistentieverlening moet regelen is het in praktische zin vaak amper haalbaar voor dagelijks vervoer; als je een keer vertraging hebt en je mist je overstap, heb je kans dat je meteen drie uur moet wachten) dan zou het UWV ook nog kunnen helpen bij het regelen (en vergoeden, afhankelijk van je inkomen) van een vervoersvoorziening. Maar als treinreizen geen probleem is, dan is dat niet relevant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reizen is geen probleem, moet ik mijn reis ritten aantonen aan UWV? Ik heb hier een 0 uren contract lopen maar dit werk is te zwaar en zou graag in Den Haag een baantje willen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, je hoeft niet je ritten aan te tonen aan het UWV. Waarom zou het UWV willen weten hoe jij naar je werk gaat? Je moet wél altijd aan het UWV je nieuwe contract doorgeven, en bij onregelmatig werk moet je ook per maand je inkomsten doorgeven. Of dat bij jou nodig is en of eventueel je uitkering wordt aangepast ten opzichte van je huidige situatie, kun je bespreken met je arbeidsdeskundige.