Antwoord op de vraag: waarom wil je bij Albert Heijn werken?

Ik heb een sollicitatie gesprek eerdaags. Hoe kan ik het best op deze vraag reageren? zowel schriftelijk als in een gesprek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.1K

Het beste antwoord

Zorg dat je goed voorbereid bent op het gesprek.

In ieder geval even rondkijken op de site van Albert Heijn
http://www.ah.nl/werk/werkgever/
Daar vind je al enige argumenten.

Jij vind de AH natuurlijk veel gezelliger dan de Aldi, of de Lidl en meer klasse hebben en je hebt er meer vertrouwen in etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gewoon de echte reden waarom je daar wil gaan werken
en er niet om heen draaien daar schiet je niks mee op

Toegevoegd na 1 minuut:
als je daar wil gaan werken omdat je je vakantie bij elkaar wil verdienen of dat je een scooter wil kopen en zo zijn er tal van redenen waarom je daar kunt gaan werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die vraag kun je alleen maar zelf naar eer en geweten antwoorden, en beslist niet met de woorden van een ander.

Denk er gewoon goed over na waarom je daar wilt werken en waarom specifiek daar. Albert Heijn weet ook wel dat ze maar gewoon de Albert Heijn zijn en geen vervulling van eender welke droomjob, dus je hoeft er niks hoogdravends van te maken, maar probeer er wel een klein positief draaitje aan te geven ; dat je de indruk hebt dat de meeste mensen er met plezier werken ofzo.

En kun je echt niks bedenken, echt helemaal niks, dan is 'omdat ik heel erg graag wil werken en jullie een vacature hadden' ook helemaal niks mis mee hoor. Winkels willen gráág personeel dat wil werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan. Als jij het gewoon als bijbaantje ziet moet je eerlijk zeggen wat je vindt. Omdat je geld wilt verdienen en je het leuk lijkt om bij AH te werken. Gewoon eerlijk zijn.

Indien jij een hele lange carriere wilt bij AH en daar hard voor hebt gestudeerd neem ik aan dat je dat dan wel zelf kunt verzinnen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Albert Heijn een gerenomeerd bedrijf is, waar je graag werkervaring wilt opdoen voor je toekomstige carriere. Je kunt namelijk echt heel veel leren door bij AH te werken, zeker als je plannen hebt in de richting van detailhandel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon je zelf zijn, eerlijke antwoorden geven, nooit meer zeggen als dat je gevraagd wordt en waarom je daar wilt werken, dat zul je zelf het beste weten. Ik neem aan dat je daar wilt werken om wat geld te verdienen en dat het je verder niet veel uit maakt of het nu om Albert Heyn, C1000, Lidl, etc... gaat. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het om het geld doet en vertel ze gewoon dat je Albert Heyn altijd al een prettige winkel heb gevonden. Een paar complimenten, maar ook weer net niet te veel. Hou het simpel.