Hoort het adres van het bedrijf in een sollicitatiebrief?

Ik en mijn vriend zijn het niet helemaal eens. Is het ouderwets om het adres van het bedrijf boven een sollicitatiebrief te plaatsen of heeft een sollicitatiebrief nou eenmaal een vaste indeling waar ook het adres bij hoort?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
De naam van welk bedrijf?

Antwoorden (2)

In de advertentie staat als het goed is het volledige adres waar sollicitaties heen gestuurd moeten worden. Dat adres neem je ongewijzigd over in je sollicitatiebrief. Of het hoort of ouderwets is, doet in dit geval niet ter zake.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoort erin als je een 'echte' brief stuurt (en geen e-mail).

Bekijk de brief als 'gewone' zakelijke correspondentie. Daar zet je in de kop ook altijd de NAW-gegevens van de tegenpartij. Als je een kopie maakt dan weet je altijd naar wie je wat gestuurd hebt.
Computoon