Welke opleiding doen voor Beurshandelaar?

Hallo, ik ben reeds gestopt met mijn opleiding, aug wil ik weer iets anders beginnen, ik keek een beetje rond en mijn interesse gingen snel naar t beroep beurshandelaar, alleen voor mij de vraag, zijn hier bepaalde opleidingen voor die dit beroep leren of anders, welke opleiding kan ik het beste doen?

Gr

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Effectenhandelaar staat de onderstaande informatie over de opleidingen tot Effectenhandelaar. Het beroep van Beurshandelaar staat niet op die website, maar Effectenhandelaar lijkt daar naar mijn idee het meest op:

"Opleidingen tot effectenhandelaar

Om Effectenhandelaar te worden heeft men een opleiding nodig op minimaal HBO niveau, in Financiële richting. Dit kan Accountancy zijn, maar ook Financial Service Management of Economie zijn opleidingen die tot een baan als Effectenhandelaar kunnen leiden. Werkervaring is over het algemeen belangrijker dan opleiding, omdat inzicht cruciaal is.".
Antoni