Een maand na mijn stage veranderd mijn stagebedrijf van naam. Moet ik die nieuwe naam op miijn C.V. zetten?

In Januari liep ik stage bij Bedrijf X. EInd februari veranderen ze hun naar naar Bedrijf Y, nog steeds met dezelfde eigenaar. Wat is het verstandigste, de nieuwe naam op je C.V. zetten met de oude naam tussen haakjes (voorheen: bedrijf x) of juist andersom?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het verstandigst lijkt mij om beide namen te vermelden. Gebruik je de oude naam dan lijkt je CV misschien "achterhaald", maar als je de nieuwe naam gebruikt dan mis je misschien herkenbaarheid. Daarom zou totdat de nieuwe naam is ingeburgerd beide namen vermelden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niks moet maar een CV is ervoor een toekomstige werkgever een beeld te geven van vorige ervaringen.

Het bedrijf blijft mogelijk nog goed te vinden maar als je volledig bent zet je erop:

bedrijf Y (voorheen bedrijf X)

Toegevoegd na 3 minuten:
En zonder vervelend te doen. Het is maar van tijdelijk belang.
Als je net begint te werken kun je er ook niks aan doen dat je CV nog kaal is en zeer te begrijpen dat je alles wat maar nuttig lijkt erop wilt zetten maar besef, dat na verloop van tijd een stage periode van ondergeschikt belang op je CV.

Daar heb je meestal onder stevige begeleiding wat goed omschreven opdrachten gedaan.

Daarna gaan de echte klussen tellen, bedrijven die jou echt hebben aangenomen omdat je interessant leek, niet omdat je via een stageplek binnen kwam.
9 jaar geleden
Een subtiele ander advies dan bovenstaande:
-Vermeld ALTIJD de naam die het bedrijf had toen je er stage liep. Vermeld eventueel tussen haakjes: 'huidige naam Y' of ''tegenwoordig onderdeel van bedrijf Y'.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als bedrijf X er voor kiest om zijn/haar naam te veranderen in bedrijf Y, Dan kun je m.i niet stellen dat bedrijf X tegenwoordig onderdeel van bedrijf Y is. Mvg. TX
tinus1969
9 jaar geleden
@TegenXinnig, je hebt gelijk, ik bedoelde die toevoeging meer als algemene tip -bedrijven worden voortdurend overgenomen.