Wat wordt mijn laatste werkdag in mijn brief?

Stel dat ik vandaag mijn ontslag in zou dienen, wat zet ik dan in mijn brief qua data? Ik heb geen opzegtermijn in mijn contract staan (vast contract) dus het wettelijke termijn van een maand zal dan gelden, maar we zitten in een beetje een rare maand.

Dus:
Vandaag dien ik mijn ontslag in, die ik wil laten ingaan per 27 februari? Vanaf 27 februari zal dan het opzegtermijn gaan lopen lijkt me, maar ik wil in de brief ook mijn laatste dag neerzetten om misverstanden hierover te voorkomen. Wordt dit dan 30 maart?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik begrijp dat je minimaal een maand opzegtermijn hebt. Dan kun je vermelden dat je heden je ontslag indient. Zet op de brief dan wel een datum. Je kunt vermelden dat je voor het laatst op dinsdag 31 maart 2015 zult werken. Bij voorkeur dien je de brief zo snel mogelijk in en vraagt om een ontvangstbevestiging. Maak ook een kopie van de brief.

De datum van 27 februari 2015 heeft geen betekenis. Die wekt verwarring en moet je weglaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pedro,
Bedankt voor je antwoord! Zou het raar zijn wanneer ik 27 maart neerzet als laatste dag? Dat is namelijk op een vrijdag, anders zou ik maandag en dinsdag nog werken om vervolgens die dag daarna gelijk naar mijn nieuwe werk te vertrekken. Mocht dat raar zijn als ik dat doe, doe ik dat natuurlijk niet :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In arbeidsovereenkomsten wordt meestal in kalendermaanden gerekend. Dat de laatste dag van maart op een dinsdag valt, maakt niets uit. Misschien krijg je nog vrij op maandag en dinsdag. Wellicht heb je nog vrije dagen tegoed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top! Ik ga het gewoon netjes aanpakken en zet het op 31 maart! Erg bedankt voor je antwoord en een + van mij :)