ZZP'er met Bulgaarse nationaliteit, opdracht in Zwitserland kan dat?

Ik ben een ZZP'er die werkachtig is in Nederland. Nou heb ik een nieuw opdracht gekregen, waarbij er in Zwitserland gewerkt moet worden. Echter heb ik nog een Bulgaarse nationaliteit en geen Nederlandse. Zou ik iets moeten aanvragen om tijdelijk te kunnen werken in Zwitserland totdat het opdracht is afgelopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Als Bulgarije bij lid is van de Europese Unie dan mag je vrij wonen, werken en studeren binnen de EU. Dus in jou geval hoort Bulgarije tot de EU en kun je die opdracht accepteren en daar werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Zwitserland is geen lid van de EU; er is dus geen algemeen vrij verkeer van personen en goederen (er zijn alleen specifieke regelingen, zoals Schengen). Het is van het grootste belang dat je navraagt (bij de Zwitserse ambassade) of jij wel mag werken in Zwitserland.