ben je verplicht een contract te ondertekenen?

ik werk nu een half jaar bij de supermarkt en mijn contract (bepaalde tijd) geld tot half januari. ik heb ondertussen een nieuw contract gekregen voor een jaar (bepaalde tijd) en of ik hem geondertekend wil inleveren. maar ik wil waarschijnlijk stoppen met werken dus moet ik dit contract tekenen of moet ik het niet tekenen en gewoon een ontslagbrief inleveren?
heb eigenlijk geen idee hoe het gaat als je ontslag wilt nemen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als je halfjaarcontract half januari verloopt, dan hoef je als je daar wilt stoppen geen nieuw contract te tekenen. Je contract is dan immers verlopen dus heb je geen verplichting meer om te werken en heeft je werkgever geen verplichting meer om je te betalen.
Lijkt me wel netjes dat je het alvast aangeeft zodat ze ook op zoek kunnen gaan naar een vervanger.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt het is gelukt