Waarom zie je zelden of nooit personeelsadvertenties voor 'offshore' werk?

worden de mensen voor werken op een booreiland intern geworven of hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is nogal specifiek werk.

En er wordt aardig wat geronseld door headhunters.. dus via via.

Maar er zijn wel degelijk bureaus en vacature sites die zich hebben gespecialiseerd in dit soort vacatures.

Een simpel " booreiland vacatures" op google leverde me in no time heel wat sites op.

Hier vast een paar:

http://www.ruimtevoorhetavontuur.nl/index.asp?gclid=COLJxdee-qACFU0L3god1S2Kuw

http://www.jobtec.nl/actie?gclid=CL66v-qe-qACFQGF3god0RGnvA

http://www.usgenergy.com/404/Vacatures-Totaaloverzicht.html?_extension=aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De aanbieders dien je inderdaad te benaderen over het algemeen, mar via het internet is er wel wat te vinden. Probeer het eens onder Brunel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De offshore wereld is een kleine wereld, met eigen gebruiken, beperkingen, voordelen en nadelen.

Er zijn weliswaar heel veel bedrijven werkzaam in deze branche, maar de bedrijven die daarin activiteiten ontplooien zijn ook werkzaam in de petrochemie, in de marine-sector en zo.
Als je offshore wilt werken zal je eerst de papieren daarvoor moeten hebben. Dat zijn medische keuringen en veiligheidstrainingen. En je zult een vakman moeten zijn op een bepaald gebied, in een bepaalde discipline. En je zult zelfredzaam moeten zijn: je kunt niet op een boorplatform aankomen en zeggen dat je niet weet wat je moet doen omdat er een lampje van de installatie niet brandt.
Vanuit die optiek zijn er wel vacatures bij bedrijven die ook offshore werken, maar dat betekent niet dat je ook meteen offshore gestuurd wordt want je zult eerst ingewerkt moeten zijn om de 'zelfredzaamheid' voor elkaar te krijgen.
itsme