Hoe kun je zonder werkervaring een juiste elevator pitch maken?

Ik moet als opdracht een Elevator Pitch maken. Op internet staan er wel voorbeelden, maar er wordt steeds vertelt wat ze na hun studie hebben gedaan, of wat voor werk ze doen.

Ik ben afgestudeerd, maar kan op dit moment geen baan vinden. Ik ben wel hard op zoek. Hoe kan ik op de juiste manier een elevator pitch maken? wat kan ik wel vertellen over mezelf?

Als iemand mij hierbij kan helpen, of een voorbeeld kan geven, zou ik hier heel blij mee zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Door te vertellen wat jouw talenten en kwaliteiten zijn. Waar ben jij goed in, voor welke klus kan jij zonder meer ingeschakeld worden? Je studie maakt duidelijk welke theorie jij beheerst, maar op welk vlak kan jij die theorie het beste in de praktijk brengen? Dat is wat je duidelijk moet maken, zodat degene die het leest begrijpt voor welk werk jij in aanmerking komt.
Amadea
9 jaar geleden
Niet alleen je huidige werk (-dat heb je dus nu even niet-) is relevant bij een elevator pitch, maar ook je kwaliteiten, je nevenactiviteiten en jouw unieke kenmerken: kortom alles wat jou maakt tot wat je bent en alles waaruit blijkt dat jij geschikt bent voor een bepaalde functie of een bepaalde organisatie.

Je moet je dus bij het maken van een elevator pitch op méér richten dan alleen je huidige baan (-die er dus even niet is-).
Antoni