bedrijf sluit 1.5 maand en heb in die periode geen inkomen. wat kan ik doen?

Ik heb sinds 3 weken een nieuwe baan in de horeca. Na de kerst gaat het bedrijf wegens vakantie 1.5 maand dicht, aangezien ik als uitzendkracht werk ( het uitzendbureau is van dezelfde eigenaar als waar ik nu werk ) en er pas 3 weken werk, heb ik te weinig uren opgebouwd om die 1.5 maand doorbetaald te krijgen. Mijn contract loopt dus 29 december af en ik krijg na die 1.5 maand gewoon weer een nieuw contract van minimaal 32 uur die ik nu ook heb.. ik heb dus gewoon weer werk na die 1.5 maand. Wat kan ik doen zodat ik toch in deze periode inkomen heb? ik heb ook mijn lasten en ik zie t niet zo snel gebeuren dat een ander bedrijf me voor 1.5 maand gaat aannemen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Als je lang genoeg hebt gewerkt krijg je ww.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb een arbeids verleden van 4 jaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad ww aanvragen,wel zo snel mogelijk want het duurt vaak 4 weken eer je bericht krijgt.

Antwoorden (1)

Er zijn 2 dingen die je kunt doen. Voor die 3 maanden per direct ander, tijdelijk werk zien te krijgen.
Als dat niet lukt is het het beste om nu WW aan te vragen (je weet immers maar nooit en de huur moet ook betaald worden).
Het UWV kun je gewoon vertellen waarom je WW aanvraagt en dat je na die 3 maanden gewoon bij dezelfde werkgever terecht kunt.
Je hebt wel een sollicitatieplicht. Houd je daar ook aan. Wanneer je die nl. niet nakomt (ook al heb je over 3 maanden gegarandeerd werk) kun je gekort worden op je WW. Neem het solliciteren ook serieus: solliciteren "voor de vorm" wordt niet getolereerd. Het kan nl. je kansen op de arbeidsmarkt verkleinen en het UWV wil dat voorkomen dus je moet wel gemotiveerd over komen in sollicitatiebrieven e.d.
Succes!