klopt het dat je tijdens je vakantie minuren opbouwt?

Als ik op werk verlof (vakantie) aanvraag, dit zijn 2 weken (ik werk 30 uur per week) heb ik na mijn verlof 60 minuren opgebouwt. Klopt dit of hoor ik 2 weken op vakantie te kunnen zonder dat ik deze minuren opbouw?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Min-uren......je geeft gewoon 60 uren vakantie af, verder is er niets aan de hand. Of het moet zo zijn dat je geen vakantie-uren hebt. Dan wordt het anders, dan zou het kunnen zijn dat deze uren verrekend worden bij de volgende keer dat je weer vakantie-uren krijgt.
9 jaar geleden
Je krijgt je vakantie dagen ( uren ) aan de hand van je gewerkte uren . Vroeger werd alles in dagen berekent maar tegenwoordig vaak in uren . Waarom je werkt vaak een paar uur extra of je neemt wel eens twee uur op . En ja ga jij 60 uur op vakantie dan gaan er 60 uur af . Van de door jou opgebouwde dagen . Aantal vakantie dagen verschillen per cao . Maar let op het gaat uit van werken van Jan t/ dec . En vakantie geld van juni t/ m mei . Je hebt recht op 3 weken onafgebroken of meer in overleg . Maar dan moet je ze wel hebben opgebouwd . Succes.