waar kijken ze naar bij aanvraag vog voor jongerenwerk?

ik kan een baan krijgen als jongerenwerker,ik heb vroeger in mijn verleden wel met politie te maken gehad maar dat was jaren terug en leef niet meer dat leven.ik zou heel graag willen weten waar ze naar kijken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Naar dat wat relevant is voor iemand die met jongeren wil werken. Heb je je wel eens vergrepen aan een minderjarige ? Heb je drugs gebruikt ? Heb je geweld gepleegd ? Dat zijn risicofactoren waardoor het lastig kan zijn een VOG te krijgen. Vooral de eerste ; dat kun je levenslang schudden.

Maar een beetje ' verleden' hoeft niet poer definitie een negatieve aanbeveling te zijn voor een jongerenwerker ; iemand die ' het leven' kent, weet waar de gevaren en de valkuilen zitten en wat anderen beter wel en beter niet kunnen doen, kan ook een heel goed en sprekend voorbeeld zijn.

Het hangt dus heel erg af van de vergrijpen, de veroordelingen, de zwaarte, hoe lang het geleden is en hoe je je leven tegenwoordig hebt ingericht. Het beste kun je tijdens je sollicitatie open kaart spelen, en overduidelijk aangeven dat en waarom je dat leven niet meer leeft en ook niet meer wilt.