Kom ik voor deze vacature in aanmerking ( zie extra uitleg) ?

Ik studeer HBO-Rechten, ik zit nu in het tweede jaar. In het derde jaar van mijn opleiding moet ik gaan werken(duale studie). Alleen ik wil geen stage plek, want dan krijg je ook een stagevergoeding. Ik wil gewoon echt werk hebben. Ik zag verschillende vacatures waarvoor je MBO-juridische opleiding voor nodig had. Zou ik ook voor zo baan in aanmerking kunnen komen aangezien ik dan in mijn 3e jaar HBO zit met een HAVO diploma op zak

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in sommige gevallen heb je echt een diploma nodig. Bijvoorbeeld in de kinderopvang. Dus dan heb je er niks aan dat je een hogere opleiding aan het doen bent. Maar inderdaad is niet geschoten altijd mis. Er staat altijd een nummer van een personeelsfunctionaris in de vacature. Bel die even. Vragen staat vrij.

Het beste antwoord

Je hebt in principe een hogere opleiding dan die in de vacature wordt gevraagd. In theorie ben je daardoor overgekwalificeerd voor de functie.

Werkgevers houden er echter vaak van dat de werknemers hoog zijn opgeleid, omdat die werknemers vaak een extra (grote) bijdrage kunnen leveren aan (de ontwikkeling van) het werk, het bedrijf of de organisatie.

Je kan dus zeker solliciteren naar de aangeboden functie. Wel is het mogelijk dat het salaris lager is dan dat voor een functie waarvoor HBO-ers (in opleiding) worden gevraagd. Dat is echter, zo begrijp ik, in jouw geval geen probleem.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie verschillende vacatures, bijvoorbeeld bij de rechtbank. Maar dat is allemaal voor HBO-Rechten in opleiding als stage. Dan krijg je ook alleen een stagevergoeding. Ik wil echt werken, daar zie ik ook vacatures voor alleen daarvoor is een MBO-juridische opleiding voor nodig. Dan ben ik wel geïnteresseerd in de functies waarvoor HBO-ers(in opleiding) worden gevraagd die u noemt?
Antoni
9 jaar geleden
Sorry, mijn antwoord is niet helemaal duidelijk. Ik bedoel gewoon dat het salaris van een MBO-functie over het algemeen lager is dan het salaris van een HBO-functie. Een salaris van een MBO-functie is echter over het algemeen weer hoger dan een stagevergoeding voor een HBO-student. Ik ken geen specifieke vacatures waarin een HBO-er in opleiding wordt gevraagd.

Andere antwoorden (1)

Niet geschoten is altijd mis, of je de baan krijgt is afhankelijk van de betreffende persoon die kandidaten uitnodigt voor een gesprek. Of je een baan krijgt is afhankelijk van je presentatie, geloof in je kunnen, dan liggen je kansen hoger. Straal je zelfvertrouwen uit, dan verhoog je je kansen. Sta je er als persoon en niet als een zoutzak, dan verhoog je je kansen. Schrijf je een brief die eruit springt, anders is dan de standaardbrief, dan is de kans groot dat je de interesse wekt. Ga ervoor, zorg dat je de persoon bent die ze zoeken, geloof erin, dan is er een reële kans dat je een uitnodiging op de mat vindt. Doe je niet beter voor dan je bent, maar geloof in je eigen kunnen. Met een nog niet afgemaakte HBO opleiding maak je een goede kans op een baan waar MBO voor gevraagd wordt, maar of je de baan krijgt ligt aan je presentatie. Gebruik deze site voor een goede voorbereiding: http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren
Succes.