Kan een vast nul-urencontract gewijzigd worden naar een X aantal urencontract?

Ik heb sinds een paar jaar een nul-urencontract bij een supermarkt. Ik deed dit werk naast mijn studie. Nu mijn studie afgerond is, en ik nog geen werk heb gevonden werk ik sinds januari 20-25 uur per week. Nu hoorde ik ergens dat er na een bepaalde tijd die uren werken een contract voor dat aantal uren gegeven moet worden. Ik kan er online niks over vinden, kan iemand mij zeggen of dit klopt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

De eerste zes maanden betaalt de werkgever de werknemer naar het aantal gewerkte uren, maar daarna krijgt hij meer rechten. De werknemer krijgt namelijk na zes maanden ook loon als hij niet kan komen werken om redenen die buiten zijn of haar macht liggen. Zo heeft de werknemer na zes maanden recht op uitbetaling van het gemiddeld aantal uren dat hij in de voorgaande drie maanden heeft gewerkt. Bovendien wordt na zes maanden aangenomen dat de werknemer een arbeidsovereenkomst heeft met een omvang die eveneens gelijk is aan het aantal gemiddeld gewerkte uren in de voorafgaande drie maanden.

Bij cao mag hiervan worden afgeweken. Er zijn cao`s die de loonbetalingsplicht voor een onbepaalde tijd uitsluiten. Het is dus belangrijk na te gaan wat hierover in de cao is afgesproken.

Lees de hele link, daar staan nog meer interessante onderwerpen voor jou in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je nuttige antwoord! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan, vragen waar je recht op hebt, maar wel op een nette manier. Succes!