Vanaf wanneer aanzegging einde arbeidscontract?

Met de nieuwe wet Werk en Zekerheid moeten werkgevers arbeidscontracten voor bepaalde tijd minimaal 1 maand voor beëindigen contract aanzeggen. Maar per welke datum gaat dit in?
- P&O Actueel en Rendement spreken over 1 juli 2014 en het gaat ook op voor lopende contracten;
- MKB Servicedesk en Arbeidsrechter.nl spreken over 1 januari 2015, maar al van toepassing op contracten afgesloten vanaf 1 juli 2014.

In dit geval betreft het een tijdelijk contract van 1 jaar dat afloopt per 2 september 2014. Wie kan duidelijkheid geven (graag met bronvermelding)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er komen vele aanpassingen dan, de belangrijkste zijn:
1 maand van te voren melden als het contract niet word verlengt,
Maximaal 2 jaar lang bepaalde tijd contracten ipv 3,
Je mag als je contract niet verlengt word pas na 6 maanden terug komen ipv 3.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet wat er zoal in dat voorstel staat, de vraag was wanneer het in ging. :)

Het beste antwoord

De orginele datum voor allerlei van deze nieuwe afspraken was juli 2014. Echter, het kon allemaal niet zo snel rond komen dus is de datum verplaats naar 1 januari 2015. Maar mocht het niet rondkomen word deze wederom verplaats hoewel dit niet waarschijnlijk is.
Uw werkgever is dus niet verplicht om u nu een maand van te voren te laten weten als uw contract niet verlengt word. Netjes zou het wel zijn.

Ik heb geen bronvermelding maar ivm mijn werk heb ik hier wel ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De nieuwe flex wet ( werk en zekerheid ) gaat per 1 jullie 2015 pas echt compleet in . Met wat aanpassingen ( waarschijnlijk ) voor jonge mensen die een traject volgen mogelijk dat het daar gewoon voor blijft zo als het nu is . Nu per 1 jan geld het opzeg termijn wat nu nog een advies is . Ja er zijn nog een paar losse eindjes aan de nieuwe wet . Maar de echte wet dus max 2 jaar diverse AO's Bep tijd en pas weer na na 6 maanden dat het opnieuw zo'n traject mag . In plaats van 3 jaar en 3 maanden uit dienst zo dat het treintje weer opnieuw mag ( dat is de benaming , voor aan elkaar geregen AO's v bepaalde tijd . ) tja de bedoeling was jullie 2014 mAar er wordt nog aan getimmerd ! Waarom de leer trajecten bbl lopen 3 jaar ! Dus dan zouden die na twee jaar worden ontslagen ja dat hadden ze juist niet bedoeld met die nieuwe wet :). Ooo ! na denken en vooruit zien is soms heel lastig als wetgever . Dus op het laaste moment moet er weer geschaafd worden aan de nieuwe wet . De bron de UWV de nieuws site van sociale zaken en ook van economische zaken .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juli 2015 :) gaat het compleet in met weer wat aan passingen het op zeggen met een maand na 1 jan 2015 maar ?! Nu dus niet .