Hoe nieuwe baan aan te pakken?

Ik wil na jaren hetzelfde werk gedaan te hebben iets totaal anders. Het liefst wil ik werkend leren, omdat ik in de praktijk dan snel kan leren en er brood op de plank komt. Hoe pak ik dit het beste aan met 0,0 ervaring in het werk wat ik wil gaan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan bijvoorbeeld contact zoeken met een school die de opleiding aanbied die je wilt gaan volgen. Zij kunnen beter inschatten of je ergens wordt aangenomen of hebben soms contacten met bedrijven waar je terecht kan. Of je kan natuurlijk zelf direct contact zoeken met bedrijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Edit: ik wil dus graag manicure worden, maar ook zsm. brood op de plank krijgen. Heb dus nog geen diploma en/of ervaring in dit vak. Wat kan ik dan het beste zeggen als ik wil solliciteren bij bijv. een schoonheidssalon?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk anders eerst even of er een opleiding op dat gebied is die werken en leren aanbied. Dan ga je meestal 1 dag naar school en werk je 4 dagen. Maar je zou er ook voor kunnen kiezen om nu een opleiding naast je huidige baan te volgen en zodra je die hebt afgerond ergens te gaan solliciteren.