Een contract van 6 maanden is geen vast contract (arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd).

Los hiervan: ja, dat kan, behalve als dit het derde contract voor bepaalde tijd is geweest, met tussen elk contract niet meer dan 3 maanden tussenruimte.

Overigens: als ik een arbeidsovereenkomst voor 6 maanden gehad zou hebben en mijn werkgever stelde me dit voor, dan ging ik op zoek naar ander werk.

Het is toegestaan omdat zo'n tijdelijk contract eindigt van rechtswege (automatisch), daarna kunnen nieuwe afspraken worden gemaakt. Dat 0-urencontract geldt dan ook weer voor maximaal 6 maanden of voor onbepaalde tijd. Wil de werkgever in het laatstgenoemde geval van werknemer af dan moet hij het contract opzeggen of de kantonrechter vragen het te ontbinden.
Computoon