Wat is de wet Willems?

Voor een functie als loket bediende bij bank of post moet je na 6 maanden een examen voor de "wet Willems" afleggen. Wat is dit en kan je je er op voorbereiden door studie en reeds een examen af te leggen om zo sneller de job te hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.8K

Het beste antwoord

De zogenoemde 'wet Willems' is de in België geldige 'Wet op de bankbemiddeling'. De wet is het geesteskind van senator Luc Willems. Deze wordt sinds 1 juli 2006 toegepast op iedereen die in een bankinstelling werkt en commercieel met het publiek in aanraking komt. Er worden minimale kennisvereisten in opgelegd, opdat de kwaliteit van de bankdiensten homogeen is. In nauwe samenwerking met de banken is daarom op sectorniveau een opleidingstraject ontworpen.

Je kunt bij de Febelfin Academy bijgeschoold worden. Maar het is een aanvulling op de beroepskennis, dus je kunt er niet voordat je bij een bank werkt al mee bezig zijn.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je zeer goede,reactie.
Je helpt er mij en vele anderen mee!