Kan ik mijn opzegtermijn(1 dag) op dezelfde dag doen wanneer ik mijn ontslag indien?

Ik ga ontslag nemen op mijn vakantiewerk omdat ik op het werk van mijn vader kan beginnen wat praktisch veel makkelijker is. Mijn opzegtermijn bedraagt 1 dag, ik ga morgen mijn ontslagbrief persoonlijk indienen, kan ik dan morgen laten tellen als mijn dag opzegtermijn?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Antoni
9 jaar geleden
De ontslagtermijn is er onder meer voor bedoeld om de werkgever de tijd te geven een vervanger te vinden voor jou. Zorg er dus voor dat de werkgever één dag de tijd heeft voor het vinden van een vervanger voordat jij echt stopt met werken. Dat kan dus de dag zijn dat je je ontslagbrief indient als je deze brief aan het begin van de werkdag indient.

Antwoorden (1)

Ja, als je je ontslagbrief aan het begin van de dag indient, moet je daarna nog een dag werken, diezelfde dag dus.

Maar als je echter aan het eind van de werkdag je ontslagbrief indient, dan moet je de volgende werkdag nog terugkomen en die hele dag nog werken.

Wil je dus morgen als je ontslagtermijn laten gelden, dien je ontslagbrief dan zo vroeg mogelijk op de dag in. Het is aan te raden daarbij minstens aan te geven, dat de brief belangrijk is en dat deze meteen moet worden gelezen, of je kan natuurlijk erbij zeggen dat het je ontslagbrief is.
Antoni