moet je eerst bij arrestatieteam eerst in de politie of kan je gelijk naar de opleiding?

Ik wil in de arrestatieteam maar ik wil niet eerst in de Politie wil gewoon gelijk in de opleiding kan dat ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoelang gaat het duren dan dat je na de politie naar het AT wilt (4jaarofzo) ?

Antwoorden (2)

Je moet eerst bij de politie werken om lid te kunnen worden van een arrestatieteam. Hier zijn nog een aantal extra voorwaarden aan verbonden.

Op http://www.politie.nl/onderwerpen/arrestatieteam.html staat deze tekst:

"Werken bij het arrestatieteam

Om AT’er te worden moet je bij de politie werken en een politieopleiding op niveau 3 of 4 hebben gevolgd. Na enkele jaren ervaring kun je solliciteren bij het AT, waarna een zware fysieke en psychische selectie volgt. AT’ers volgen een 16-weekse opleiding op de Politieacademie in Ossendrecht en een 1-weekse specialistische rijopleiding. AT’ers moeten fysiek fit zijn, graag in teamverband werken, over een uitstekende actie-intelligentie beschikken en flexibel zijn."

Kijk voor meer informatie op de websites bij de bronnen van dit antwoord.
Antoni
9 jaar geleden
Wat jij wilt kan niet, dat is onmogelijk.

Een arrestatieteam is een gespecialiseerde eenheid van de politie die wordt ingezet bij levensbedreigende situaties of die levensbedreigend kunnen worden. Bijvoorbeeld bij een gijzeling, een arrestatie van een vuurwapengevaarlijke verdachte of een potentiële zelfmoordenaar. Maar ook voor het beveiligen van personen of objecten en het openen van gebarricadeerde deuren. Medewerkers van een arrestatieteam hebben een zeer specialistische opleiding gehad en beschikken over een specifieke uitrusting.

Om in een arrestatieteam (AT) te mogen moet je bij de politie werken en een politieopleiding op niveau 3 of 4 hebben gevolgd. Na enkele jaren ervaring kun je solliciteren bij het AT, waarna een zware fysieke en psychische selectie volgt.
AT’ers volgen een 16-weekse opleiding op de Politieacademie in Ossendrecht en een 1-weekse specialistische rijopleiding. AT’ers moeten fysiek fit zijn, graag in teamverband werken, over een uitstekende actie-intelligentie beschikken en flexibel zijn.

Toegevoegd na 13 uur:
Je bent er nog lang niet als je eerst Surveillant zou worden. Die opleiding aan de Politieacademie duurt anderhalf jaar. Je kunt alleen starten als je de selectieprocedure goed hebt doorlopen. De opleiding tot surveillant is niveau 2. Dit betekent dat je kunt doorstromen naar een volgend niveau. Er moeten dan wel vacatures zijn in jouw eenheid voor dat volgende niveau. Na enkele jaren goed functioneren kun je doorgroeien naar agent (niveau 3). Daar hoort dan een nieuwe opleiding bij.

De opleiding tot Agent is een mbo 3-opleiding die 2 jaar en 4 maanden duurt. Je kunt alleen starten als je de selectieprocedure goed hebt doorlopen. Deze opleiding start drie keer per jaar en er zit gemiddeld 3 tot 6 maanden zit tussen de aanmelding en het begin van de opleiding.
Amadea