Waarop wordt de hoogte van mijn ww uitkering straks berekend?

Hoi ik zou graag een weloverwegen beslissing willen maken voor ik een baan accepteer (die heb ik nu nog niet). Deze baan is namelijk tijdelijk en ik ontvang nu ww en wil niet achteraf, na die baan, financieel slechter af zijn. Ik kan het UWV wel bellen maar zij zeggen dan natuurlijk dat ik elke baan moet accepteren.

Mijn situatie is namelijk zo: eerst 13 jaar gewerkt, daarna maand ww, daarna ww gestopt voor 4 maanden ivm baan buitenland, nu zit ik in herleving mijn ww, tweede maand. En ik heb nog een jaar ww te goed.
Als ik nu een 6-maanden baan aanneem, waarop wordt dan daarna, bij nieuwe werkeloosheid mijn ww berekend? want als dat op die 4 maanden stop en mijn huidige ww berekend wordt, dan blijft er niet veel over…

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet bellen maar een gesprek doen met je begeleider . En dan per mail bevestiging vragen van het antwoord . Zeg iets van dan kan ik het thuis nog edns rustig doorlezen . Wie schrijft die blijft succes

Antwoorden (1)

Je kan drie jaar lang na je eerste werkdag op basis van je oude salaris je (2e) ww aanvragen indien je een lager uurloon hebt. Stel je werkt 26 weken dan heb je opnieuw recht op een nieuwe ww. Als je binnen 26 weken opnieuw werkloos wordt, kom je weer in de oude ww. Kortom, het beste is dus om 26 weken te werken.