Mijn biologische vader heeft mij erkend, maar ik heb geen contact met hem. Ik wil hem dat recht ook niet geven. Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als hij contact met jouw zoekt kan je dat aangeven er zijn verder geen mogelijkheden om een contactverbod af te dwingen als je biologische vader geen daadwerkelijke bedreiging voor jouw vormt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt hem dat recht niet 'geven'; iedereen heeft in principe het recht om contact met jou op te nemen.
Jij hebt vervolgens het recht om brieven niet te openen, de telefoon niet op te nemen, de deur niet te openen, en om niet te reageren.

Als jij wilt dat iemand geen contact met jou opneemt, geef je dat eerst zelf aan diegene aan.
Als die deze wens negeert, kan het richting stalking gaan.
Maar je wordt wel zelf geacht om in zekere mate je schouders op te halen en je eigen pad te bewandelen.
Als hij bijvoorbeeld meeleest met informatie die jij op een openbaar facebookprofiel zet, kun je hem dat niet verbieden.
Als hij storend wordt, niet ophoudt, je levenssfeer binnendringt (voor je huis posten, volgen naar school) en/of illegale dingen gaat doen (inbreken op je email), dan kun je stappen ondernemen.