Niet meer leuk vinden achter de kassa maar wel willen blijven werken in de supermarkt. Kan ik vragen naar een afdelings wisseling in mijn proeftijd?

Na 2 dagen gewerkt te hebben achter de kassa in een Plus supermarkt vind ik het al niet leuk. Natuurlijk zit ik nog in mijn proeftijd maar ik heb ook al een grote fout begaan de 2e dag.

Zelf wil ik wel blijven werken in de supermarkt maar dan op een andere afdeling omdat ik niet tegen het kassa werk kan. Van persoonlijkheid ben ik extreme introvert en best wel een beetje socially awkward.. dus dan weet je al dat achter de kassa geen goede combie is.

Alleen ik heb een maand proeftijd gekregen en dan vind ik het nog al zelf ook stom om te zeggen van dat ik naar een andere afdeling wil en graag al na 2 dagen ook nog.. Ik heb de baan wel nodig en ik heb geen zin om al gelijk naar een andere baan te zoeken. Is het mogelijk om naar een andere afdeling gezet te worden in de proeftijd als je daarna vraagt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer het nog iets langer de kans te geven; na twee dagen vindt bijna niemand kassawerk leuk... Je zult echt minstens 'n weekje moeten 'draaien' om er een beetje de slag van te krijgen. Als het dan nog steeds niet gaat, zou ik het bespreken met je teamleider.
Castle
9 jaar geleden
Het zal in ieder geval niet positief overkomen. Zeg anders tegen je leider dat je zo veel mogelijk afwisselend werk wil hebben. Dat je van alle gebieden wat wil weten. Dan klinkt het minder negatief.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Kassa...bah! Ik vind het ook niks. Brood afdeling dat is leuk :-) Goede reden voor een andere afdeling? Zeg dat je het leuk vindt om met verse producten en klanten te werken (als je zegt dat je niet goed met klanten om kan gaan kun je het wel vergeten in een supermarkt) Ik weet niet wat je bij je sollicitatie gesprek gezegd hebt. Maar je zou kunnen zeggen dat, jij je ongemakkelijk voelt met de verantwoording met geld.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Mijn mobiel doet weer eens raar bij goeievraag. Vandaar een tweede reactie. Zeg dat de kassa niet jouw ding is. En dat je dat heel erg vindt. Maar dat je dat ook niet verwacht had. Dat je graag in de winkel wilt blijven werken maar dan liever op een afdeling waar je niet met geld bezig bent. Maar met de klant en de producten. Een beetje manager zal dat begrijpen. Dat deed die van mij ook. Ik mocht van de kassa af en naar deli brood kaas. Deli en kaas is ook leuk, maar brood vond ik het leukst. De afdeling mooi maken, verse broodjes bakken, praatje (maar wel altijd kort) met de klant, product kennis. Ik ben tegenwoordig beveiliger. Maar ik zou ook zo weer op het brood gaan werken :-)

Antwoorden (2)

Theoretisch misschien wel,maar ik raad het je af. Omdat je immers bent aangenomen als cassière, daar heb je op gesolliciteerd. Als je meldt liever iets anders te willen doen, zeg je dat je geen interesse hebt in je huidige baan. Dus is het einde proeftijd voor wat de baas aangaat. Dus vaaewel baan. Eerst maar eens uitzitten, niet alles in het werkzame leven is leuk. In je toekomst zal het nog vaak genoeg voorkomen dat werken noodzakelijk is. Zoals ik soms wel eens moest zeggen: het is drie euro over vier. Als je me vat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou juist wel bij de kassa blijven, de eerste twee dagen op een nieuwe werkplek zijn altijd moeilijk, stressvol en vaak stom. Maar als je eenmaal de routine en je collega's kent kan het je heel veel plezierige momenten en geld opleveren!
Ook kan het kassawerk je misschien helpen om meer op de voorgrond te treden en minder sociaal awkward te voelen/gedragen!

Succes!