Wat te doen bij leeftijdsdiscriminatie ?

Ik heb laatst gesolliciteerd bij een groothandel voor de functie vulploegmedewerker en werd afgewezen om het feit dat ik te oud zou zijn. Dit heb ik zwart op wit staan

Kan dit zomaar?

Ps: ik ben 19 jaar

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit gaat over een jongeman van 19 jaar...
Mij gebeurde dit toen ik 39 jaar was... Ik had het niet zwart op wit, in de brief die ik kreeg stond dat ik "niet paste in het team" en daarmee kwamen ze weg.
Als je het kunt bewijzen, doe er iets mee. Ga naar het Juridisch Loket, informeer bij een Sociaal Raadsman/jurist.
Maar voordat je jezelf rijk rekent, ga verder met solliciteren, want werken is toch wel heel fijn hoor, Michael en er is nog genoeg werk.

Het beste antwoord

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dit op papier zouden zetten aangezien het niet kan eigenlijk wb de wetgeving. Wel gebeurt het overal en geregeld aangezien jongeren de werkgever een voordeel bieden qua loonschaal. In de praktijk verzinnen werkgevers vaak andere afkeurende redenen om je weg te sturen zoals - on/ondergekwalificeerd, ervaring, instelling etc

MAAR

Mocht je dit wel schriftelijk als bewijs hebben, ga die koe helemaal uitmelken - dwz voor het gerecht een schadeclaim indienen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heb ik via de mail te horen gekregen, telt dat ook?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me wel sterk genoeg maar let wel ik ben geen jurist. Mocht je juridische actie overwegen is dit iets leuks om mee te nemen naar de advocaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
^^ Hang je hier de troll uit? Anders eens googelen op dit onderwerp... Er is genoeg jurisprudentie dat een email als rechtsgeldig mag worden aangemerkt. Zeker als die verzonden is en ontvanger de eisende partijs is / wordt. Dus als werkgever stuurt dat hij te oud is dan kun je daar best wat leuks mee bij het meldpunt discriminatie...