Kan ik op projectbasis bijverdienen naast mijn ww zonder payrolsysteem of eigen bedrijf?

Ik kan voor een tijdelijk project werken, betaald. Maar de uren zijn onregelmatig, de toekomst van het project zijn onzeker. Ik werk dus steeds naar wat er per moment te doen is, in overleg. Ook de inkomsten per uur zijn in goed overleg. Ik kan een eigen offerte maken o.i.d. maar mag dit? Ik heb ww en de organisatie wil mij dus wel betalen vanuit de door hen ontvangen subsidie. Maar ik ben niet in dienst, heb geen eigen onderneming en de organisatie heeft geen payrol systeem. Hoe moet ik dit opgeven zodat het klopt voor de ww, de verzekering etc.?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou hiervoor niet zomaar op eigen houtje handelen. Neem even contact op met de organisatie die je WW betaalt en vraag hoe je legaal dit kunt doen zonder het recht op je uitkering te verliezen. Het heeft geen zin dat je later in de problemen komt omwille van een bijverdienste waarvan je niet zeker bent.

Antwoorden (1)

Je vindt op het internet vaak geen persoonlijke antwoorden op problemen. Voor alles ivm belastingen, starten met een eigen zaak, btw, ... ga je best altijd bij de autoriteiten zelf langs. Als je later controle krijgt en boetes moet betalen, zal men ook zeggen: je had jezelf maar beter moeten informeren. En wie weet dit vaak het beste: een boekhouder of een organisatie zoals de Kamer van Koophandel.

Je zal op het internet zelfs heel tegenstrijdige adviezen vinden. Maar uiteindelijk wordt het jouw beslissingen en zul je verantwoordelijk zijn voor je keuze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt wederom, als ik het goed begrijp is het advies nu gewoon mijn bruto inkomsten melden en maar zien wat de gevolgen voor mij zijn? Tot nu toe werd ik door hen van het kastje naar de muur gestuurd. Met de opties eigen bedrijf (wat niet rendabel is) of laten uitbetalen door een uitzendbureau/payroll bedrijf. Maar dat kost beide sowieso te veel. Een andere optie werd mij niet geboden. Ik heb ook de werknemer gevraagd of die nog opties heeft maar zover niet. Alleen als vrijwilliger, maar daarvoor zijn de inkomsten weer tehoog....
Mijn inkomsten melden doe ik graag maar ik wil er wel zo gunstig mogelijk uitkomen vandaar dat ik mij eerst goed wil informeren. Van het UWV moet ik het tot nu toe niet hebben.....