Kan je als man ook zelfstandige sekueel hulpverleender worden net als die dame die nu in het nieuws is en mag dat wel als man of is het alleen voor vr

Mag je dat werk doen of beginnen of word het niet toegestaan als man

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Over welk nieuwsbericht heb je het precies?
jc54
9 jaar geleden
Gaat waarschijnlijk over een artikel in het Parool van gisteren over Tika.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja over tika inderdaad
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat ze een beetje de vrouwen vergeten dat zij ook behoefte hebben aan intiem
Castle
9 jaar geleden
Dus je zegt dit vak in te willen stappen voor hen....?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De overheid bepaalt niet of zo'n beroep is toegestaan. Het is simpelweg een kwestie van vraag en aanbod. Nu is er natuurlijk niemand die het mannen verbieden zal om een dienst aan te bieden waar weinig vraag naar is, maar feit is wel dat een man in dit vak veel minder klanten zal kunnen krijgen dan een vrouw. Niet dat er helemaal geen vraag maar zal zijn, maar het is echt veel minder. Beetje cru gezegd, maar voor de meeste vrouwen is het echt niet zo'n probleem om iemand te vinden die seks met ze wil hebben zonder dat ze een relatie hebben. Of ze nu een handicap hebben of niet. Ik ben gehandicapt, maar als ik aan seks zonder liefde zou doen, zou ik er wel voor zorgen dat ik zélf degene was die ervoor betaald kreeg. Maar de vrouwen die ik ken, willen helemaal geen simpele seks of iemand die ze een keer komt knuffelen, maar willen iemand die van ze houdt. Een relatie, iemand bij wie zij op de eerste plaats staan. En dat kun je nu eenmaal niet kopen. Ik zeg niet dat er geen vrouwen zijn die behoefte zouden hebben aan een dergelijke dienst, maar de behoeftes van de gemiddelde man liggen nu eenmaal heel anders dan die van de gemiddelde vrouw. Kijk gewoon maar eens naar het percentage mannelijke prostituees specifiek voor heteroseks of vraag bij de dames aan de wallen eens hoe vaak ze vrouwelijke klanten krijgen die niet met een man komen maar puur voor zichzelf. (En ja, ik weet dat sekswerkers geen gewone prostituees zijn, maar de oorsprong van de behoefte bij de klanten is op zijn minst vergelijkbaar.)

Antwoorden (1)

Als man mag je dit beroep ook uitoefenen. Indien je een opleiding tot hulpverlener hebt gevolgd en ervaring hebt met gehandicapten, autisten en schizofrenen is dat wel een pré.
Je zult er wel tegen moet kunnen dat anderen je gigolo noemen in plaats van seksueel hulpverlener.
SimonV