Ik krijg 40 uur WW, heb een baan gevonden voor 32 uur, word ik nu gekort op WW reeds ontvangen?

Ik krijg/kreeg 2,5 maand ww uitkering op basis van 40 uur (ook altijd 40 uur gewerkt). Ik heb een baan gevonden voor 32 uur, ik heb geen behoefte aan aanvullende ww van 8 uur, maar vraag me wel af of ik nu gekort wordt met terugwerkende kracht op de ww die ik al ontvangen heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Nee je wordt niet gekort omdat je nu minder gaat werken als dit is wat je bedoeld.

Antwoorden (1)

Als je niet gewerkt hebt tijdens je WW uitkering wordt je niet gekort. Als je wel gewerkt hebt, en je hebt het niet(tijdig) opgegeven kun je beboet worden.
Je was gewoon beschikbaar voor 40 uur, dus dan krijg je ook die 40 uur. Als je minder uren gaat maken, krijg je nog ww voor de uren die je niet werkt, maar je moet je dan ook aan de verplichtingen houden, zoals sollicitatieplicht.
Gefeliciteerd met de nieuwe baan
anneliez