Hoe wordt een vrijgekomen zetel binnen de OR gevuld?

De huidige ondernemingsraad (OR) bestaat uit twaalf leden, waarvan zes van een bepaalde vakbond, twee van een andere vakbond en vier op een vrije lijst.
Normaliter bezet de volgende kandidaat op de lijst de vrijgekomen zetel. Maar hoe wordt deze zetel gevuld wanneer iemand van een vrije lijst vertrekt waar verder geen andere kandidaten op staan en ook geen lijstverbinding met een andere fractie heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Door iemand die zich ook verkiesbaar heeft gesteld maar niet is gekozen.
ronron1212
9 jaar geleden
Hoe bedoel je dit ?Maar hoe wordt deze zetel gevuld wanneer iemand van een vrije lijst vertrekt waar verder geen andere kandidaten op staan en ook geen lijstverbinding met een andere fractie heeft? De or is geen politieke partij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De OR is een politiek orgaan met fracties en zetels. De casus is als volgt:
Iemand staat in zijn/haar eentje op een vrije lijst en heeft geen lijstverbinding met een andere fractie. Hij/zij komt na de verkiezingen in de OR.
Wat gebeurt er met die ene zetel wanneer die persoon besluit te vertrekken?
ronron1212
9 jaar geleden
lijstverbindingen bestaan niet in een or. Een or is een vertegenwoordiging van de werknemers in een organisatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijstverbindingen bestaan wel degelijk binnen een OR........ http://www.ornet.nl/Home/Achtergrond/2006/8/Zijn-lijstverbindingen-mogelijk-bij-OR-verkiezingen-ORNET002107W/

Het beste antwoord

Meestal moet er een nieuw lid verkozen worden door de werknemers.
Er zal dus gestemd moeten worden.