Afhankelijk van heel veel factoren. Locatie van de kroeg, personeelskosten, hoeveel omzet enz.
Een pilsje kost rond de 20 cent, dus reken maar uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je alles zou rekenen een cent of 30!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verrassend weinig. Het bier moet natuurlijk ingekocht worden, en dat valt misschien wel mee, maar het moet in een glas (dat vrij snel afgeschreven kan worden in een gemiddelde kroeg), dat wordt afgewassen, het wordt getapt (personeel), weer opgehaald (personeel), en jedrinkt het in deregel in een gebouw of terras dat verwarmd, schoongemaakt, opgeruimd, onderhouden en uiteraard betaald moet worden. Alles bij elkaar moet je best een hoop biertjes verkopen om er een leuke boterham aan over te houden.
Hoeveel het precies is hangt een beetje af van de soort bier en de plaats waar je hem drinkt, maar die dertig cent van Ed zou nog wel eens aan de ruime kant kunnen zijn.

Hoe drukker het cafe en hoe meer klanten, hoe relatief lucratiever een enkel biertje wordt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Alles bij elkaar moet je best een hoop biertjes verkopen om er een leuke boterham aan over te houden". Bedoeld of onbedoeld,hij is geestig!
Wat kost een glas bier?
De meeste mensen realiseren zich niet dat de prijs van een biertje in de horeca uit veel meer factoren bestaat dan puur het bier in het glas. De belangrijkste daarvan zijn inkoop, loonkosten en niet te vergeten BTW maar ook afschrijvingen, gebouwkosten en andere overheidsheffingen zijn een onderdeel van de uiteindelijke prijs. Helaas is dat nog steeds erg lastig uit te leggen aan de consument.

Als we terugkijken naar de afgelopen 8 jaar dan zie je ook in de verkoopprijs van pils een sprongetje in 2002. Ook na 2002 zijn de verkoopprijzen, ondanks de druk vanuit de consumentenmarkt nog voorzichtig gestegen. Dit heeft te maken gehad met de in die tijd fors gestegen kosten. Interessant is om even terug te kijken naar de ontwikkeling van uw inkoopprijs voor bier. Die is procentueel veel harder gestegen dan uw verkoopprijs! In eurocenten is de inkoop van een vaasje kelderbier ongeveer € 0,10 duurder geworden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze vraag is niet echt een goed antwoord te geven. Bruto bestaat het grootste deel van de 2 Euro uit winst, maar voor het berekenen van de netto winst (of verlies)!, zijn er teveel variabelen waar je rekening mee moet houden. In elke situatie zal er dus een ander bedrag uit komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer dan je denkt. Een groot aantal etablissementen verrijkt zich door merkloos bier te verkopen onder een merknaam.
Zo een fust kost tot 50 euro minder dan een merkfust.
Dus tel bij de berekening hierboven nog maar wat op.
14 jaar geleden
Als hij per dag maar 1 pilsje verkoopt maakt hij dik verlies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Winst is de omzet minus alle vast kosten.
Vaste kosten zijn o.a.
personeel
gas, licht water
verzekeringen van het pand
hypotheek of huurkosten van het pand
onderhoud van het pand
gemeentelijke belastingen
overheidsbelastingen.
Als je je me de omzet en alle vaste kosten even opgeeft, zal ik het voor je uitrekenen.
Alleen aan genotsbelasting en btw betaald hij al een kleine 40%, dus als hij er 20 a 30 cent aan overhoud moet ie heel blij zijn.
De brede schouder moeten de grootste lasten dragen zeggen o.a de PvdA en Groen Links. Maar wie hebben die brede schouders? Lang leve ondernemersland Nederland!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bier kost € 0,57 per 300 ml tegen inkoopsprijs. Als je verder geen kosten hebt, kun je dus aardig winst maken. Meestal zijn de overige kosten zo hoog dat er vrijwel niets meer overblijft.