Waarom krijgen studenten vanaf volgend schooljaar geen gratis OV meer?

Voorheen kregen studenten (18+) een OV-kaart waarmee ze gratis konden reizen, ik las laatst ergens dat je vanaf volgend schooljaar (2014-2015) niet meer gratis kunt reizen als student, maar alleen korting krijgt. Hoe zit dit precies?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
ronron1212
9 jaar geleden
gratis ov blijft
fisbel
9 jaar geleden
De regels wijzigen tegenwoordig per dag. Er is intussen wat betreft regelgeving veel achterhaalde informatie op internet. Zo ook de voorstellen de studiefinanciering (gedeeltelijk) af te schaffen: bachelor / master – studielening / OV-kaart Informatie over bijstand is helemaal vreselijk: steeds weer die inmiddels foute informatie over het huishoudinkomen dat m.i.v. 2012 zou worden ingevoerd. Gemeenten waren al bezig met het uitvoeren van de plannen, toen de plannen werden afgeblazen.

Antwoorden (2)

De studenten OV kaart blijft. Dit is gisteren besloten in de kamer.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Hebben de Kamerleden dan geen vrije dag op Hemelvaartsdag gehad?
Voorlopig blijft de OV-studentenkaart en daarnaast zullen ook minderjarige mbo-studenten recht hebben op een ov-kaart.

Wel wil het kabinet een ‘beter-benutten-strategie’ invoeren, zodat studenten niet allemaal tegelijkertijd gaan reizen. Wat ze hierbij precies gaan doen is niet bekend.