Kun je nog met een propedeuse in het eerste jaar van HBO doorstromen naar WO?

Ik hoorde begin dit jaar dat het niet meer mogelijk is om met een propedeuse (die je dan in het eerste jaar haalt) van HBO naar WO door te stromen, terwijl dit vorige jaren wel kon.. Klopt dit? En waarom is dit zo (geworden)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uit informatie op de site van de Rijksoverheid blijkt dat het nog wel mogelijk is om direct door te stromen. Vanaf het jaar 2013-2014 mogen universiteiten echter aanvullende eisen stellen. Dat is omdat is gebleken dat veel opleidingen (te) moeilijk zijn voor studenten die van het HBO komen (website UvA). Het hangt dus af van de opleiding en de universiteit.